onsdag 14 januari 2015

YESSSS!!!!

Idag blev jag uppringd av firmans personalansvarige.
Hon hade varit hemma pga sjukdom i familjen och ursäktade
sig flera gånger för att jag fått vänta på hennes samtal.

Min handledare under provdagen hade gett mig ett gott
omdöme och var väldigt nöjd med min insats.
De undrade nu vad JAG tyckte om jobbet.

Jag sade att det varit mycket nytt,
men att jag är beredd att göra ett försök.
För att underlätta för mig och för dem,
kommer jag att ha fasta arbetstider fram till eftermiddagen
och ska jobba endast på kontorets exportavdelning.

Det innebär att jag kommer att bli sjukförsäkrad,
nu när jag är nyskild och annars hade varit tvungen att
sjukförsäkra mig själv....med minst 155 Euro/månad.

Det innebär även att min ekonomi kommer att förbättras,
eftersom jag verkligen hankat mig fram på småjobb..

Det innebär även att jag kommer att vara hemma när
barnen kommer från skolan. Det känns skönt att slippa
lämna dem ensamma i flera timmar, även fast de är stora.


YESSSSS!!!

Jag sökte och jag fick ett jobb.
Allt blir bättre för mig nu.

Det har gått 14 dagar av det nya året
och så mycket har börjat röra sig och förändras.

Det ÄR mitt år!

Kram

13 kommentarer:

  1. Stort grattis!!!!! Så himla kul, jag är så glad för dig skull ♥
    Ha de gott. Kram, Cat

    SvaraRadera
  2. ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

    SvaraRadera
  3. Du är bäst! Så himla stort GRATTIS! <3

    SvaraRadera
  4. Gratulerar, så roligt! Yippiiiieee!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis Elle!
    Det var länge sedan jag hörde av mej, men du ska veta att jag varit med dej hela tiden.
    Håller alla tummar och tår att du fortsätter njuta framgångar, det är du värd!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Så himla roligt och välförtjänt!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! Så kul och ett ändå större lycka till på det nya jobbet!

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till det nya jobbet, härligt att det nya året har börjat så bra . Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Vad härlig, stort grattis!!!!!!

    SvaraRadera