torsdag 2 maj 2013

Myndig

Var tar tiden vägen?
Tänk att jag som 29-åring nu redan har
tva myndiga söner!
De där små liven har nu vuxit mig över huvudet
och tagit ett första kliv ut i arbetslivet.

Men om de är "vuxna" kan man diskutera...


Eftersom son nr. 2 har födelsedag den
1:a maj har han alltid ledigt när han fyller.
Men för det mesta sover han bort sin
födelsedag, eftersom han firar den tyska
versionen av "valborg" - och det hela
natten. Vi åt frukost tillsammans innan
han kom i säng.

Själv tillbringade jag i stort sett hela
dagen i köket, med bakning och matlagning.

Hur tillbringade du 1:a maj?

5 kommentarer:

  1. Oj, vilken läcker tårta!
    Vi har haft ett underbart väder, så jag spräng som vanligt mellan köket och trädgården ;)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja,visst går tiden så förbaskat fort! Jag är också 29 och sonen 27??
    Du e så duktig på att göra FIIINA tårtor!

    1a maj jobbade jag 10 tim.
    Ha en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Och du har återigen bakat en tårta som är vackrare än alla andra tårtor! Du är så jätteduktig!
    Men det är klart, inte är det konstigt att du har två myndiga söner, blir man inte myndig när man blir tonåring i Tyskland? Det har jag absolut för mig......
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tårta! Grattis till sonen! Ja, hur kan barnen blir äldre om vi är....29...näää 25!:)
    Har en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Snygg tårta!
    Jag slappade en hel del den 1:a maj men kom mig i alla fall iväg och köpte ett par plantor och jord till min lilla balkong.

    SvaraRadera