onsdag 20 februari 2013

Sagan utan ringen eller kvalificerat skitsnack utan bilder

Vet inte varför, men jag kan inte ladda ner bilder.
Det händer helt enkelt inget.

Dessutom har jag inget....hm...hur förklarar
man vad man inte har när man inte kan skriva det?
Bokstaven a med en ring över.
Det som är mellan z och ä i alfabetet.
Funkar inte.

Bra förutsättningar för att blogga.

Tack för de fina kommentarerna om Aslan
i förra inlägget.
Kul att ni ser det som ansvarsfullt att ta en vuxen
katt ur ett djurhem.
Nackdelen är att man missar "babygullandet"
Men han är gullig fast han är stor.

Det enda problemet vi har (haft?) med Aslan
är att han lämnat sin "hög" bredvid kattpottan.
Det var mindre kul.
Men hellre bredvid än i sängen eller soffan.

Jag läste mig till att katter är lite egna ibland
och faktiskt behöver tv...2 toaletter!!
(bokstaven med ring saknades igen...grrr)

Sagt och gjort. Jag köpte en toalett till lilla gubben
och efter en timma behagade han tacka för den
genom att fint lägga högen i pottan.
Gissa om jag blev glad.
Tills nästa dag när jag hittade "högen"
pa (sorry saknar ringen) golvet igen...

Blir lite skitsnack idag.
Häromdagen ertappade jag Aslan just som
han försökte gräva en grop i klinkersgolvet.
Sen hukade han sig...
Jag formligen slängde honom i pottan för att
visa honom tillrätta.
Han klev ur igen och hukade sig över klinkersen.
Jag ställde honom i pottan.
Lite irriterat klev han ur.
Jag lyfte i honom i pottan.
Med en "fan-vad-du-är-taskig-grimas" stod
han sen irriterad och formligen sket sig i brallan
Fast brallan var nu pottan.

Jag tror han börjar fatta nu.
Imorse hade han snällt använt pottan.
Jag hoppas att baby är "torr" nu...

Kram

12 kommentarer:

  1. Icke-rumsrena katter är inte roligt. Hoppas den vackra Aslan har bättre koll nu!

    Och äntligen har du fattat! Jag är värst!! Men det satt långt inne ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hehe! Vem är mest envis?
    Hoppas han blir rumsren! Inte kul, som Maria säger... :-P

    SvaraRadera
  3. Håll in alt och slå 0229, så ska du få ett å.

    SvaraRadera
  4. Vilken sötgris han verkar vara lille Aslan, han lär sig ju, duktig gosse!
    Du får skriva (kan du läsa å, dvs a med en ring över?) tvaa a:n i stället för a med ring över. Ja, det blev ju klart och tydligt......
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig berättelse i från vardagen o jag e glad för att du inte har bilder den här gången! <;-p

    Vi hade också det här problemet men så bara en dag var bilderna tillbaks. Jag skrev om det då att jag fick ett tips av en tjej när vi var på ett bokevent o det var att om man har Explorer i sin dator då ska man byta till ett annat system o då ska det fungera. Kanske värt att pröva.

    Kramis från Pockethexan som snart ska bli "farmor" till en liten Stina...det e äldsta sonen som nu tycker han har vuxit ifrån sin pälsdjursallergi o ska köpa den allergivänliga hunden Frise bichon.

    PS:kände du igen något bland mina bilder ifrån "Alla hjärtansdag" inlägget? De har blivit extra populära nu när dottern fick en sådan där maskin som kan göra allt ifrån kaffe till varm choklad fast Chai teet är godast för det har också mjölkskum..DS

    PPS:synd att du inte kan komma till Sverige lite oftare för nu skulle jag behöva bärhjälp på ett stort bokevent o alla ska arb. el. e sjuka de som jag har frågat...vi kommer säkert att få mängder av pocketböcker i den här goodiebagen...du ska inte komma över ändå <;-) DS.

    SvaraRadera
  6. Såg ett program nyss där det förklarades att vissa katter får ont i tassarna av sanden, därför vill de inte gå på lådan...kan gå bättre om en byter till finkornigare sand. Men det var katter som fått sina klor utdragna...vet inte men kan tänka mig att vissa andra katter också kan vara känsliga.

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för att han fattar, den vackra kissen! Jobbar själv stenhårt på att Sid ska bli rumsren. Han fuskar lite då och då fortfarande...

    SvaraRadera
  8. Hej! ....envisa:) Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  9. Jag gillar att läsa här med eller utan bilder!!!!
    Ha ha ha ha....Aslan verkar vara en rolig prick....eller vad tycker du hihi...

    SvaraRadera
  10. Hej Elle!
    Vilken söt liten kisse ni köpt och vad bra att han är torr nu:)
    Tack för din kommentar hos mig. Klänningen sitter som ett smäck:)
    Ha det så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Hej! Hoppas du har haft det bra! Önskar dig en trevlig vecka!
    KramSirpa

    SvaraRadera
  12. Märkligt... De brukar ju vilja ha något att gräva över "skiten" med.. Hoppas han kommer på att det är bäst att gå på pottan..

    Kram Maidi

    SvaraRadera