onsdag 19 december 2012

Helt jäkla operfekt!

Jag har aldrig påstått att jag är perfekt.

Sitter här den 19:e december och har inte ens köpt HÄLFTEN av
de juklappar jag tänkt...borde...måste...förväntas köpa.

Julkorten ligger fortfarande i hallen och väntar på att jag ska köra
in till stan (helst när posten inte har lunchstängt) för att ställa mig
i en 398 meter lång kö för att köpa ett par ynka frimärken.

Julgranen är "beställd" av sonen, som sedan helgen lovat att sticka
ut i skogen och hugga en. Kanske jag hinner få den till helgen.
Kanske inte.

Nu har även yngste sonen gått och blivit hostig, vilket innebär att jag
kan börja dagen med att köra till barnläkaren.

Men det fixar sig nog. Det har ju funkat alla år hittills
och affärerna har faktiskt öppet även på julafton.

Jag har pratat med flera personer som på julaftonsmorgonen ska
ta sig in till stan för att äta frukost...och sitta och titta på alla som
fortfarande springer omkring och stressar.
Jag ska vinka till dem då...

Fast jag har bakat iallafall. Ett lager med lussebullar som borde
räcka till annandagen.
Fast jag har aldrig sagt att jag är perfekt....


Så här ser det ut hemma i köket när jag är i farten!
Bullarna blev goda iallafall.

Kram

8 kommentarer:

  1. Det blir jul ändå Elle! Ta det lugnt, andas! Det fixar sig ♥ Du är perfekt för du är du!

    SvaraRadera
  2. Igår köpte jag första julklappen...inga julkort är skrivna...inga lussekatter bakade...jag tycker du kan ta det lugnt du har ju hunnit med mycket. Hoppas att det kryar på sig i stugan också.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Jag har ofrankerade julkort som skulle ha skickats 2007... Och julpyntet ligger i nån låda som jag inte hittar.

    Borde jag köra ner huvudet i skämskudden...?

    SvaraRadera
  4. Nu tar vi ett djupt andetag och vinkar långsamt, hehe!
    Du har iaf din humor kvar, det är ett gott tecken bruden!

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Jösses vad skönt med någon som bakar bullar som jag... Hela köket är katastrofområde då. Tycker du verkar ha hygglig koll. Jag saknar också hälften av alla julklappar, trots att jag började prata och planera långt tidigare. Suck.

    SvaraRadera
  6. Inga problem - det blir jul oavsett vad som är gjort och inte!

    SvaraRadera
  7. Lugn och fin. Som Marina säger, jul blir det hursomhelst. :)

    SvaraRadera
  8. Ha ha, vinka på du, vinka även till mig ;-) KRAM

    SvaraRadera