söndag 27 maj 2012

Lite extra stolt idag

Den som under lördagskvällen satt och lyssnade till röstningen i ESC
fick till slut känslan av att lyssna till en gammal LP-platta som hoppade
och bytte spår vid samma ställa:
12 poäng till Sverige
*hopp*
12 poäng till Sverige
*hopp*
12 poäng till Sverige
*hopp*
12 poäng till Sverige
*hopp*
12 poäng...

Till Tyskland var poängutdelninge lite mer sparsamt.
Tack Sverige för era...
eh...
NOLL poäng till Tyskland!
Jag håll en tumme för Sverige och en för Tyskland.

Men ok, Sveriges bidrag var ju väldigt bra. Jag fick lite
gåshud medan Loreen sjöng och visste inte om det var
hennes röst eller den kalla luften från den öppna balkongdörren
som var orsaken. Kanske bådeoch.

Jag lovad tydligen att hänga ut den svenska flaggan på balkongen
om Sverige skulle vinna. Ok, jag håller mitt löfte!


Jag är alltid stolt över att vara svensk och idag är jag lite
extra stolt...

Ha en skön söndag!
Kram

8 kommentarer:

  1. Där hänger den bra!!
    Förstår inte varför du inte har den där alltid??

    SvaraRadera
  2. Svenska flaggan är fin, den norska ännu vackrare och den tyska har man ju inte sett så mycket av, men den är nog i antågande allteftersom tiden går.

    Jag skulle kunna tänka mig att lyssna med Amelia Adamo hos Bonniers och publicera i Amelia, Tara eller M. Tror att dina kåserier skulle passa i alla tre. Bonniers förlag, alltså. Eller Femina (Allers förlag). För det är väldigt trevligt att höra om en svenskas liv i Tyskland och dessutom skriver du så trevligt och roligt! Jag funderar vidare på andra forum!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Svenska flaggan är fin. Vinsten känns så där, har inte varit så engagerad. Ingen artist som berör mig, som jag kan känna mig i en relation till. Men visst, bra jobbat!
    Tyska killen var både gullig och bra :)Av mig fick han poäng!

    SvaraRadera
  4. Visst var det så, 12 poäng, 12 poäng och det bara fortsatte.
    Den svenska flaggan är vacker och pryder sin plats!
    Ha de bra i vårsolen.
    Tjingeling!

    SvaraRadera
  5. Jag har gillat Loreen sedan jag hörde och såg låten första gången. Tycker dock att den var bättre i den svenska uttagningen. Men vem hade inte varit lite nervös på den där scenen i Baku...

    Gillade den tyska låten också. Synd att det inte gick bättre, för den var jättebra. Och söt var han också, killen som sjöng. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte faktiskt inte att den tyska låten var så himla bra. Men å andra sidan röstade jag inte på någon låt alls, så jag är NÄSTAN oskyldig va? ;-)

    PS. Ni kan få 12 i efterhand för killens underbara bruna ögon! ;-D

    SvaraRadera
  7. Jag missade ju alltihop och har fortfarande inte lyssnat på låten...jag vet, den finns på nätet, och jag ska, jag lovar! Fast å andra sidan är jag snart på väg mot Sverige, så jag lär väl få höra den antar jag...

    SvaraRadera
  8. Jag brukar inte ringa och rösta på sånt här...men det var nästan så jag ringde för att rösta på Ryssland denna gång. :D

    SvaraRadera