fredag 10 juni 2011

Lockande rubrik?

Det här med rubriker är rätt intressant. Eller sökord.
Jag vet att vissa bloggar använder sig av populära sökord för att locka till sig läsare. Som tex: Billig Tysklandsresa eller ord som gratis, utlottning, borskänkes eller annat som inte kostar pengar.
Visst är vi människor lite giriga. Vi gläjer oss över allt som vi vinner eller får gratis - oavsett om vi behöver det eller inte. Det kan ligga och samla damm i en låda i en massa år. Men det gör inget - det var ju GRATIS!!!

Det var även rätt kul att se hur mitt besökarantal ökade med ca 35% i det förra inlägget, bara för att jag använde rubriken "Graviditetstest".
Inte nog med det, plötsligt vaknade släkten i Sverige till och även i byn pratade man med mig om mitt inlägg. Ja, jag har faktiskt även tyska följare här i min hemby!
(Hallo Nicole, schön dass du mich wieder besuchst!)
Tack vare översättningsmöjligheterna kan hon läsa mina inlägg på tyska. Typ.
Jag har översatt ett och annat inlägg själv för att se vad det blir av det.
Eller inte blir av det. Hur som helst får man sig ofta ett gott skratt.

Nu har det regnat här alldeles för länge. Kameran följer mig endast runt huset. Så om det inte blir fint väder igen snart, finns det risk för en överdos av Hortensia i mina inlägg.
Men den är så vacker....



Snart är det förresten dags för månadens rabatt!!
(Ännu en rubrik som lockar läsare! *ler*)
Fast det är verkligen inte därför jag skriver så. Det ÄR ju månadens rabatt!!

Nu borde jag väl ha nog med lockande sökord för att få nya läsare att hitta hit?

Hade gärna skrivit ett inlägg igår, men som vanligt hade jag problem med Blogger.
Vad f-n Ursäkta ordvalet! håller de på med? kan man ibland undra.
I morse tvivlade jag även på mina svenskakunskaper.
Efter närmare 20 år i utlandet kan man faktiskt ha lite problem ibland.
Eller kan någon förklara skillnaden på dessa alternativ...???


Är det bara jag som inte fattar? Kann ja inte pråta svenskat mehr? Alles kaputt im Kopf?
Vad är skillnaden mellan ja- och nejalternativet??
*förvrider ögonen*

Nu ska jag köra och hämta mina skolbarn, som ser fram emot tre dagars ledighet!
Ha en skön fredag!

Kram!♥

6 kommentarer:

  1. Konstig ruta det där!
    Jag har haft skyhög besöksstatistik sista veckan, inte beror det på mina rubriker iaf ;)

    SvaraRadera
  2. huhu elle,

    ich lach mich immer über die übersetzung kaputt und verstehe nicht sooo viel :-)

    aber ich find dein blog total schön. unnnnd deine bilder sind sehr schön gemacht...

    SvaraRadera
  3. Hej vännen. Jag är så trött att jag inte vet vad jag läst :-)) Mailar dig imorgon, nattikram!

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!

    Ja, man kan undras vad som händer på blogger fronten... kan undras om de går igenom bloggarna för nu vill iallafal jag att de får syn på att de har raderat min blogg i protokollet. Numera har enligt statistiken från 10-20 besökare om dagen mot tidigare runt 100. Men det sämsta är ju att man inte hittar bloggen i röran... och fatimas hand... det var ju ett tag sedan... kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Schönes wochenende!!

    Hoppas regnet upphör och solen kommer tillbaka. Här är det många som önskar regn, vi har inte fått nåt!
    Det kanske är bloggerstrulet som gör att jag fått så många besökare.. det verkar lite skumt!


    Kram marie

    SvaraRadera
  6. Ha ha, ja rubriker är intressant. Skrev ordet sjukskrivning i min rubrik härom dagen och jisses vad många besök jag fick. De som inte läste ordentligt tog det på allvar... Jag förstår att graviditetstest gör en del ;)
    Men tycker ändå det är konstigt för det ser ut som statistiken ökat efter det... Eller är det Försäkringskassan eller jobbet som kollar upp mig inför kommande vecka, ska hon sjukskriva sig eller?!. ;)
    Önskar dig och de dina en skön helg,
    Kram

    SvaraRadera