söndag 22 augusti 2010

Amen

Gode blogg som är i datorn
helgat vare ditt namn
ske din vilja så som i internet så och på jorden
Vårt dagliga inlägg giv oss idag
och förlåt oss våra kommentarer
så som och vi förlåta dem som oss en kommentar skyldiga äro
och inled oss icke i bloggpaus
utan fräls oss ifrån bloggtorka
ty internet är ditt
och bloggen
och kommentarerna i evighet
amen



Min "bibel" är ännu inte ankommen...*blink*

Vad tror du på?
Gud?
Tror du på alla bloggar?
Alla inlägg i blogglandia?

Heter Elle i själva verket Helmut och är en tysk bög som lever i en lägenhet tillsammans med författaren Karl-Heinz och transvestitartisten Lola Bandola?

Kanske hon...äh, han...inte alls har fyra barn, men däremot fyra katter med egna personligheter?

Kanske Elle..eller Helmut?...inte alls bor i Tyskland utan i en kriminellt belastad förort till Stockholm?
Kanske Elle...Helmut...eller heter hon nu Anna när hon bor i Stockholm? Är snabbköpskassörska i Konsum...och har fyra undulater?
Är Anna kanske arkitekt, gift med en advokat och bor med fyra dobbermann-hundar i en lyxvilla i en annan förort till Stockholm?

Vad tror ni på?
Gud?
Bloggar?
Inlägg?
Att jag håller på att tappa förståndet??

Jag heter Elle och bor i Tyskland och ibland tror jag att jag tappar förståndet!
Så mycket kan ni tro!
Gud och jag har ett lite skadat förhållande, men jag tror på en slags kraft som styr allt.
Som någon sade.."Gud är en fin kille, men han hör lite dåligt ibland"

Mina inlägg styr jag själv - därför blir de som de blir!
(Förlåt gud, om du finns! Det var inte meningen att skoja med bönen!)

Ha en fortsatt skön söndag! (Vem var till kyrkan idag??)
Kram

12 kommentarer:

  1. Underskön bön =) Dubbelvikt gapskratt!!
    Någon Ave blev det dessvärre inte idag, jag bad mina Ave och Amen i går, på vännernas dotters konfirmation.
    I dag har jag lagt min tid på att tillbedja degbunken istället ;)
    Ha de himla bra. Kramisar från Catarina

    SvaraRadera
  2. Du underbara helsköna humoristiska tjej...älskar dina inlägg!
    Skrattar så magen värker...
    Jag har inte varit i kyrkan, och är väl mycket måttligt kyrklig... Tror det goda finns i var och en av oss, och hur vi är mot varandra.
    Ett är bra med bloggandet. De flesta är snälla. Man skriver kram, och är mot varandra så som alla borde vara..alltid.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Intressant att vi fick så liknande tankar idag...kanske vi borde gå till kyrkan, jag var inte där idag(heller)!!

    Jag väntar också på IKEA katalogen!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Hahahahah...GALNING! *me like* ;)
    Hoppas du får en bra start på veckan.
    Ktam Git

    SvaraRadera
  5. Jag tror Gud har humor och gillar din bön.
    Visst tror jag att det finns bloggare som utger sig för något annat än vad de är - men det är deras problem. I bloggandes värld möter vi varandra med respekt och humor-
    Vill tala om att IKEA katalogen delas ut i Sverige i veckan.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Såå bra skrivet!
    Jag tycker du är en underbar bloggerska och jag har aldrig en tråkig stund när jag läser det du skriver. Det är härligt med människor som har en sådan fantasi som du har. Dessutom hör man att du har ett livligt intellekt.
    Jag har ingen Gudstro så jag var tyvärr inte i kyrkan idag. Däremot flyttade vi ut minstingen för gott.
    Fortsätt som du gör!
    Många kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Helt klart att du heter Helmut o e en snabbköpskassörska i en förort utanför Sthlm o har 4 Dobbermann tillsammans med Lola Bandola men det visste jag redan från början!

    O ja tror på att du hjärntvättar oss med alla dina charmiga inlägg o gulliga kommentarer bara för att du ska få oss att gå med i din hemliga sekt som du håller på att bygga upp.. <;p

    Men det får du gärna göra, för du verkar så himla trevlig så det blir nog trevligt att bli ompysslad av dig...

    Kramis!
    <;D

    SvaraRadera
  8. Hahaha, du är rolig du *ler*. Men vad nu då!?! Har inte "bibeln" (fniss) kommit än???

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  9. Lite förvirrande först men GUD så bra skrivet och vilken härlig Bön.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Nu blir man ju lite osäker på om du egentligen heter Alfons och bor insydd på hispan tillsammans med 4 likasinnade ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Du är bara BÄST Elle( eller är det Helmut?)!!!Tvivla aldrig på det;)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Du är för fyndig! Ja, jag tror inte på allt som jag skriver (fast jag ljuger inte, bara författar) och vem vet, XX kanske är NN och YY kanske CC?
    *ler*

    SvaraRadera