torsdag 25 februari 2010

Det minsta men viktigaste rummet....

Kanske blev det för mycket skryt igår om det fina vårvädret...
Idag blir jag straffad med huvudvärk och det känns det tungt och jobbigt. Jag är trött och orkeslös.
Nej, jag ska inte klaga. Det töar fortfarande och blir bara grönare och grönare. Men solen lyser med sin frånvaro och det gråa regnvädret är helt enkelt urtrist. (klagade jag nu, trots allt...?)


Kanske är jag trött för att väckarklockan ringde klockan 04.30 imorse.
Men inte heller där får man klaga. Istället ska jag vara glad över att min man har börjat ett nytt jobb. Värre hade det väl varit om man inte hade haft en grund att ställa klockan.




Det blir lite "skitsnack" idag. Visar ett par bilder från vår gästtoa. Vi försökte inreda det i naturliga och varma material.
De (nästan) vita kaklen är inte helt släta och ger ett behagligt intryck. Väggarna målade jag (en bra kvinna reder sig själv...) med en slags lasyr i flera lager. Toaletten är ju inte stor, men det tog tid kan jag säga.


De små mosaikstenarna valde vi för att få lite avbrott i det vita kaklet. Vi fastnade även där för mosaik i naturliga färger, passande till klinkers och fönsterbräda.
Fönsterbrädan är nog det jag är absolut stoltast över...eller kallar vi det nöjd. Jag ångrar det inte en sekund, detta "spontanköp". Det var egentligen planerat att alla fönster skulle ha en slags vit-grå-svart-fläckig marmor. Medan jag väntade på försäljaren föll denna sandfärgade sten i ögat.



Den är inte heller slät, och har t o m små skåror i mönstret.
Om man kan bli kär i en fönsterbräda så är jag nog det! *blink*


Nu ska jag sleva i mig en hemmagjord soppa *mmmmm* och sen hoppas jag att krafterna kommer tillbaka! Ha en skön dag!
Kram Elle

3 kommentarer:

  1. Kul att du har hittat till mig!
    Nu är jag tillbaka i snökaoset!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Och jag är också kär i den där fönsterbrädan nu. Helt underbar. Vilka mjuka, behagliga, varma färger. Jättefin gästtoalett!
    Hoppas verkligen att din huvudvärk är bättre idag.

    Stor kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Ja, Elle det får vi verkligen hoppas på att soppan ger dig ny energi så du orkar skriva dina härliga och långa kommentarer och självklart alla fina inlägg som du dessutom skapar!
    Igår hade jag egentligen en "skitdag" men den blev bra fast det inte riktigt känndes som om den skulle bli det!
    Vi fick ställa in den "gjutning av garagegrund" som skulle göras och jag är timanställd och då är det inte så lyckat att missa en massa arbetstid, pengar behövs alltid i den har familjen, särskilt kostar mina underbara tjejer en djäkla massa pengar (ler!
    Men de är värda vart enda öre!
    Jag köper och säljer en del äldre saker, inget märkvärdigt, men det gör att jag kan hålla igång min hobby som är antikt och design samtigigt som det ger lite pengar!
    Så igår passade jag på att besöka några antik handlare och butiker som säljer saker för olika "hjälp/biståndsprojekt" de brukar faktiskt missa ganska ofta att prismärka saker rätt/värdera och då dyker jag upp, igår riktade jag mig in på silver/nysliver bestick så idag ska det putsas för fullt, allt planeras att säljas på sommarens marknader/loppisar. Förra året så köpte jag på mig riktigt mycket och blev nästan lite orolig om jag skulle bli av med allt, det visade sig att det var det inga problem att bli!
    Ser alltid till att skylta bestick ihop med djupa tallrikar, jordgubbar och mjölkannor! Det fungerar bäst!
    Detta får ses som en hobby som även ger pengar, sedan är det djäkligt kul för min Fru att få komma med ut, hon ligger i sin specialstol och är en djäkel på att sälja trots att hon nästan är orörlig ibland!
    Gubbarna gillar henne, han kan ta dem på rätt sett, men så har hom varit arbetsledare på bygge innan hon blev förtidspensionär också!
    Nu bloggar jag ett litet tag till, sedan kallar verkligheten, de sista räkningarna ska betalas, kort månad det här!
    Vår elräkning är en skräck denna vinter!
    Så hoppas det blir en varm vår!
    Ha det nu riktigt bra på alla sett, vi "ses" och "hörs"!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera