onsdag 13 januari 2010

Misstag

Imorse var vi sena...som vanligt...och jag glömde ta på mig vantarna.

Misstag nr 1!

De få metrarna mellan bil och dagis fick mig att inse att det var KALLT idag.


Solen försökte tränga sig mellan molnen och lyste upp allt så fint...för en liten stund.


Igår hade jag lovat min son att följa med hans klass till pulkabacken, eftersom fröken gärna ville ha ett par föräldrar med. Snäll som man är säger man ja.

Misstag nr 2!

Jag hade visserligen packat in mig i tjocka tröjor, dubbla halsdukar och t o m dubbla vantar (!!) men kylan kröp i mig.

När jag äntligen kom hem igen fick jag för mig att göra "riktig" Milchreis (typ risgrynsgröt).
Har den senaste tiden köpt den snabba varianten - koka upp mjölk, i med grötpulvret, rör om och vänta i tio minuter. Men nu ville jag som sagt "erbjuda" mina barn originalet.

Misstag nr 3!

Gröten skulle koka i 40 (!!!!!jag bokstaverar: fyrtio) minuter, samt röras om med jämna mellanrum, dessutom brände den (naturligtvis) fast i bottnen och jag fick byta kastrull. Insåg varför jag köpte den snabba varianten och bestämde mig för att fortsätta med "påsgröt" även i framtiden.
Nu står jag där med två kastruller med fastkokt gröt!! Skyll mig själv!


Mitt i grötkokandet upptäckte jag att min orkidé slagit ut. En liten färgklick i väntan på våren...för vem längtar inte dit nu?
Medan jag väntar på varmare tider tröstar jag mig genom att tända kaminen och värma min frusna själ med lite varm kakao (eller o´boy som man kanske skulle kalla det i sverige??)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar